القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في عريس بيتنا كاملة pdf - لميس ممدوح

رواية في عريس بيتنا كاملة pdf - لميس ممدوح

رواية في عريس بيتنا كاملة pdf - لميس ممدوح 

انا جاية النهاردة احكيلكم بالتفصيل ايه اللى حصل من 3 أيام لما كان (فى بيتنا عريس )

انا كنت عملت من شهر كده موضوع ان ابن زميلة بابا عايز يتقدم لاختى
وكان الموضوع عن طريقة المقابلة 
وانا مكتش مقتنعة بفكر انه يجيى البيت 
بس بعد الموضوع و ردودكم اقتنعت ان يقابل بابا الاول بره بعدين يجى البيت
وبالفعل قابل بابا وبابا رجع قال انه محترم (مهندس -حافظ نص القران - اكبر من اختى ب3 سنين -عنده شقة تمليك فى مدينة جديدة )
و قال لبابا انه مش بيقى فاضى غير يوم معين واتحدد المعاد بعدها باسبوعين
وجاء اليوم الحاسم

تحميل رواية في عريس بيتنا كاملة pdf - لميس ممدوح 

للعلم (ده اول عريس يدخل بيتنا )
المهم جه قعد مع بابا و ماما بعدين بدقيقتين اختى دخلت وللاسف هو إلى حد كبير مش وسيم 
المهم الآذان جه نزل هو و بابا يصلو سألت اختى قالت عادى معنديش مشكلة فى الشكل بس يكون تفكيره حلو 
بصيت عليهم من الشباك لمحت انه عنده اعاقة بسيطة فى رجلو لكن هى واضحة يعنى ومرضيتش اقول لاختى
قولت تقرر الاول من حيث التفكير
رجعو من الصلاة خرجت سلمت وقعدت معاهم انا وماما واختى واتكلمنا هو مكانش لابس شيك خالص

رواية في بيتنا عريس كاملة pdf 

واختى كانت واثقة من نفسها جدا هى رفضت انهم يقعدوا لوحدهم وكانت عمالة تهزر و تسأله عن نفسه
و انا كنت كل شويه اقوم اجيب حاجة يشربوها حلويات كده بعنى 
وهو كان متوتر جدااااااااا وبردو كان عمال يسأل اختى عن نفسها
بس للاسف كل الحاجات اللى اختى كانت عايزاها مكانتش موجودة فيه
هو مش طموح خااااالص سلبى جدا مش مثقف خالص 
بس هو طيب قووووووى 

رواية في بيتنا عريس كاملة - لميس ممدوح 

بس طبعا من اجاباته على اسئلة اختى فهمت انه اكيد مش هيعجبها وزهقت من القعدة وقومت لانه قعد كتير جداااااا فوق الساعتين ونص
مجرد ما نزل كلنا قولنا لا 
واختى قعدت تعيط لانها كان شافت رجله وخايفة يفهم انه اترفض بسبب كده
و فى وسط ما عمالين نهدى فيها 
قولت اروح افتح العلبة اللى جايبها اشوف فيها ايه 
وصدمت (حتتين جاتوه ) بالعدد
واتفتحنا كلنا ضحك وربطناها بموضوع انه كان معتمد على نفسه فى الثانوية العامة وان اكيد ده بخل 
حتى اختى قالت يمكن يكون ظروفه المادية كده 
بس طبعا هو اتكلم عن شغله و ذكر انه مرتبه كبير جدا 
المهم تانى يوم الصبح الساعة 11 لقينا الولد اتصل على بابا عايز يعرف الرد وانه مبسوط جدا بس بابا كان فى شغل ومعرفش يرد بالرفض وقاله هرد عليك بعدين والولد فهم لوحده
دلوقتى اختى حاسة بالذنب وقررت انها مش هتقعد مع عريس تانى متعرفهوش
هو احنا كده غلطنا بجد ؟