رواية الشرسة الحلقة الثانية كاملة بقلم دودا حودا
شادي :ربنا يخليكي يامرات اخويا كلي انتي مش عايز اتعبك
ام محمد :كلي يا صافي انا هاكل ابني
محمد :بعد اذنكم انا نازل وجاي عالطول
صافي :رايح فين هو انت كلت
محمد :شبعت يا صافي
صافي :استني اقوم اوصلك
ودخل محمد اوضه النوم يلبس
صافي :مالك يا حماده شكلك عامل ليه كده
محمد :مش فاهم انتي اللي مالك فيكي حاجه غريبه
صافي :فيا اي يرحب باخوك انت بتغير من اخوك
محمد :لا طبعا انا عارف اخويا اي
رواية الشرسة الحلقة الثانية كاملة - دودا حودا
صافي :تقصد اي ان انا عادي يعني اللي محدش يثقك فيا
محمد :اهدي بس يا حبيبتي والله ما اقصد
صافي :لا زعلت وربنا زعلت منك اوي
محمد :حقك عليا ادي راسك اهو وباس راسها عايزه حاجه من برا
صافي :اه هعوز لب وأشار وحاجات لزوم السهره
محمد :اي ده هو احنا هنسهر انهارده
صافي :امال مش اخوك هنا هنسهر للصبح
محمد :بتقولي اي
صافي :اقصد يعني نتكلم معاه نعرف اخبار السفر اي كده يعني
محمد :ماشي يا صافي انا نازل
صافي :استني نازل عالطول كده زعلانه منك
رواية الشرسة - دودا حودا
محمد :وانا مقدرش علي زعلك ياقلبي وباس صافي وخرج من الأوضه
صافي :كتك القرف في شكلك وأسلوبك بجد انا اتجوز ده ويكون معايا في الشقه واحد زي شادي ياربي مكنتش شوفت شادي قبل محمد بس ملحوقه وخرجت
بتعملي اي يا ماما روحي اقعدي مع شادي وانا علم الاكل
ام محمد :م عايزه اتعبك
صافي :تعبك راحه روحي وانا هعمل الشاي ليكم واجي عالطول ودخلت المطبخ انا هغسل المواعين دي كلها كان لازم اعمل فيها جدعه بس لازم اريح الحيزبونه دي لتمشي من البيت
ودخلت ام محمد
ام محمد :مالك يا صافي فيكي اي
صافي :مالي مش فاهمه كلامك
رواية الشرسة كاملة بقلم دودا حودا
ام محمد :من يوم ما تتجوزني محمد عمرك ما دخلتي مطبخ مش فاهمه انتي ليه بتعملي كده ومتقوليش عايزه راحتي
صافي :انا غلطانه يعني اني عايزكي تقعدي مع ابنك اللي وحشك انا غلطانه اني مش عايزه اتعبك
ام محمد :ده انتي الصبح كنتي عايزه تمشني دلوقتي قلبك عليا
صافي :انا غلطانه لو ده هيريحك هدخل اوضتي بس محبتش ان ابنك اللي لسه راجع يعرف خنقتنا ومشكلنا بس شكلي كنت غلط ودخل شادي
شادي :اتعبك يا صافي لو قولتك تعملي ليا قهوه
صافي :حاضر من عيني وخرج شادي
صافي :تحبي تعمليها ولا اعملها انا
ام محمد :اعملي المواعين وانا هعمل القهوه
صافي :ممكن تعملي ليا فنجان معاكي
ام محمد:ماشي حاضر. وخرجوا قعدوا .
صافي :وانت كنت بتشتغل لي برا
شادي :محاسب في شركه مقاولات
صافي : ودي كويسه بقي
شادي: اه بس تعبت من الغربه بقي ناوي افتح مشروع هنا في مصر
صافي :دي فكره كويسه اوي ودخل محمد
محمد :مساء الخير
صافي شادي وام محمد :مساء الخير
صافي :حمد لله على السلامه ياقلبي اعملك قهوه
محمد :اه ماشي تمام
شادي :ممكن انا كمان شاي
صافي :عيوني ودخلت المطبخ ودخل وراها محمد
محمد :انا بجد مستغربك
صافي :انتو عيله نكد تصدق انا غلطانه اوعي كده كتكم الاقرف اعمل لنفسك القهوه انا داخله انام
محمد : وطي صوتك طيب
صافي :كل واحد يدخل يقولي اصلك غريبه انا فكأنه اني برحب بخوك
محمد :حبيبتي انا اسف والله
صافي :طيب اخرج برا دلوقتي وخرج محمد وعملت صافي الحاجه وخرجت
شادي؛بقول ليكم اي هيثم زميلي لسه مكلمني حجز ليا في فندق في شرم الشيخ تيجوا نروح
محمد :بس مش هعرف اعمل اجازه دلوقتي
شادي :بجد تعالو نكون كلنا سوا يومين
صافي :امتي طيب
شادي :من بكره بو عايزين
ام محمد : شادي انت لسه راجع تعبان طيب ارتاح يومين
شادي :بجد هكون مبسوط
صافي :اه ياريت والنبي يا محمد
محمد :حاضر حاضر هنروح
شادي :هتصل بهثم يحجز اوضه كمان
ام محمد :ربنا يخليكم لبعض يا ولاد وهتبقوا حنين علي بعض
وتاني يوم صحيت صافي
صافي :رايحه فين يا ماما
ام محمد :نازله اجيب شويه حاجات
صافي :حاجات أي احنا مسافرين
ام محمد :بليل اكيد يعني هنتغدا
صافي :هو محمد نزل
ام محمد :اه هو انتي متعرفيش جوزك نزل ولا لا
صافي : تحقيق كل يوم معلش راحت عليا نومه
ام محمد :شادي نائم لو صحي معلش فطري عقبال ما اجي
صافي :عنيا حاضر ونزلت ودخلت صافي اوضه شادي
وقالت في سرها يخربيت جمالك في حد حلو اوي كده وفضلت متنحه ليه لحد ما شادي فتح عينه
شادي :صافي اي فيه حاجه بتعملي اي هنا